Ansvar... Vad är det?

Publicerat: 2009-01-27 kl. 17:52:30
Idag hade jag samtal med en lärare på Pysslingen förskolors utildningscenter. Min skola har ett samarbete med dem.
Vi pratade om mina kunskaper inom de områden jag lär mig där: Arbetssätt och lärande, kommunikation, datakunskap, människor i behov av stöd, ledarskap. Hon sa att jag har alla kunskaper inom datakunskap och de andra ligger jag också väldigt bra till i.
Vad är då problemet? Jo, jag tar inget ansvar. Jag lägger inte in de saker jag ska i mitt arbete. Jag gör inte det jag lovar. Så idag kom vi fram till att jag ska lära mig ta ansvar - i skolan. För att kunna vara en pedagogisk ledare måste jag kunna det. Jag kan ta ansvar, jag har alltid tagit mycket ansvar - men på alla ställen förutom i skolan. Där slappnar jag av och tänker "Äntligen så slipper jag allt ansvar!", men det är ju såklart helt fel sätt att tänka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0