Pelletskaminer är för det mesta bra men...

Publicerat: 2008-12-18 kl. 12:45:28
Nu luktar det illa i hela huset. Hur ska jag lösa detta?
Våran pelletskamin (som en braskamin, men den bränner istället små korvar av spån, ger mer värme) har under senaste tiden krånglat. Den ska ju som ett element, kunna tända och släcka sig själv när den tycker att huset behöver värmas upp, men på senaste tiden tänder den inte. Den häller ner massa pellets i skålen där det brinner och den står och väntar och väntar på att det ska tända. Till slut går fläktarna igång (som ska vara igång när de brinner) och så håller den på så och det ramlar ner mer och mer pellets och till slut så rinner det över. Det är här pappa brukar komma in i bilden och tända den för hand med tändstickor och så. Det vågar ju inte jag mig på. Luckan man öppnar den med är läskig.
I alla fall nu så håller den på så, och det luktar dessutom äckligt i hela huset pga. det. Det brukar det inte göra. Jag blir ju lite orolig att det är något annat fel nu. Men jag har massor av säkerthets grejor annars, brandalarm och brandsläckare så... Haha. Jag är utrustad! Men nu får pappa komma hem på lunch för de luktar illa och jag vet inte hur jag ska lösa problemet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0